Project omschrijving

Huisstijl SENS uitvaarten

SENS Uitvaarten is Meta Stevens en Simone Scholts. Stevens en Scholts (samen SENS) zetten hun kennis van en liefde voor theater en muziek in om uitvaarten te verzorgen met een persoonlijke en creatieve invulling, met oog voor de mens en zijn omgeving en met waardering voor het leven.

Ik kreeg van Meta en Simone een prachtige briefing die niet alleen over de dood, maar óók over het leven ging. Eén zinssnede trof me in het bijzonder: SENS staat voor zorgzaamheid ‘zorg voor het zichtbaar maken van de verbindingen met elkaar in dit leven, zorg voor de wereld, onze eigen plek daarin en hoe we verbonden zijn met onze omgeving’.

Uitgangspunt voor het logo was een oude schets die lag te wachten op de juiste klant. Als losse schets was het mooie vorm, waarin verschillende lijnen op een intrigerende manier met elkaar verbonden zijn. Maar naast de briefing voor SENS Uitvaarten werd het méér dan dat. Een abstracte maar levendige vorm, die doet denken aan een lemniscaat, het symbool voor oneindigheid. Maar ook een vorm die lijkt op een vlinder, een symbool voor schoonheid en vergankelijkheid.

Maar de perfect symmetrische vorm die als uitgangspunt diende was ‘te perfect’. En dus begon een intensieve zoektocht naar precies die details die de oorspronkelijke vorm kwetsbaarder maken, zonder de schoonheid en eenvoud ervan te niet de doen. Het kleurgebruik is ingetogen gehouden. In het ontwerp voor de website is kleur en structuur gebruikt waar nodig. In de banner is plaats voor fotografie van wisselende Utrechtse kunstenaars.

Webbouw: Heartcoded, Sandra Both.
www.sensuitvaarten.nl